BluePink BluePink
XHost
Oferim servicii de instalare, configurare si monitorizare servere linux (router, firewall, dns, web, email, baze de date, aplicatii, server de backup, domain controller, share de retea) de la 50 eur / instalare. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.

Archive for aprilie 9th, 2013

BIBLIOGRAFIE SI TEME CADRU

DESCARCA FISIER BIBLIOGRAFIE SI TEME CADRU

ANUNT POST CONCURS MANAGER

Descarcare fisier cu Anunt Post Manager

Venituri Nete Mai – Aprilie

Descarcare fisier cu Venituri Nete pe luna Mai

Descarcare fisier cu Venituri Nete pe luna Aprilie

ANUNT CONCURS POST KINETOTERAPEUT

SPITALUL ORASENESC BUMBESTI-JIU

STR. ZORILOR ;NR.1 ;

JUDETUL GORJ.

NR.639/13.03.2013

 

 

 

ANUNT DE CONCURS

 

Spitalul orasenesc Bumbesti Jiu, Str.Zorilor ,Nr.1, Judetul Gorj anunta scoaterea la concurs a doua posturi

vacante de personal contractual in profil medical :

-         Un post vacant de Kinetoterapeut cu studii superioare ( S). la sectia neurologie.

-         Un post vacant de  moasa debutant  (S ) la sectia obstetrica ginecologie.

I. ORGANIZAREA  SI DESFASURARE A CONCURSULUI.

Concursul se organizeaza conform prevederilor HGR nr.497/2010 si consta intr-o proba scrisa si proba orala sau interviu.

Proba scrisa consta in redactarea unei lucrari sau rezolvarea unui text grila ,dupa caz in prezenta comisiei de concurs.

Fiecare proba a concursului va fi notata cu note de la 1 la 10 de catre fiecare membru al comisiei de concurs.

Pentru a fi declarati admisi ,candidatii trebuie sa obtina la fiecare proba cel putin nota 7.

Promovarea probei scrise este obligatorie pentru sustinerea probei orale.

Comisia de concurs stabileste planul de interviu in care vor fi testate  cunostintele teoretice si practice , abilitatile si aptitudinile candidatului .

Interviul se sustine, de regula, nu mai tirziu de doua zile lucratoare de la data sustinerii probei scrise.

Stabilirea candidatilor ce urmeaza sa ocupe posturile vacante scoase la concurs se va face in ordinea mediei generale , determinate pe baza mediei aritmetice a punctajelor obtinute de catre candidati la fiecare

proba.  Comunicarea rezultatelor finale ale concursului se face prin afisarea la locul desfasurarii concursului in termen de maximum 3 zile lucratoare de la data sustinerii ultimei probe.

                        II.A   CONDITII  GENERALE DE PARTICIPARE LA CONCURS :

a) indeplineste conditiile prevazute de lege (are cetatenia romana, cetatenie a altor state membre ale U.E, sau a statelor apartinind Spatiului Economic European si domiciliul in Romania.) in vederea exercitarii

profesiei in Romania.

b) are virsta de minimum 18 ani impliniti.

c) are capacitate deplina de exercitiu.

d) are o stare de sanatate corespunzatoare postului pentru care candideaza,atestata de medicul de familie sau medicul de specialitate medicina muncii

e) nu a fost condamnat pentru savirsirea unei infractiuni contra umanitatii, contra statului sau contra autoritatii , de serviciu in legatura cu serviciul , care impiedica infaptuirea justitiei , de fals ori a unor fapte de coruptie sau a unei infractiuni savirsite cu intentie , care ar face-o incompatibila cu exercitarea functiei vacante pentru care candideaza , cu exceptia situatiei in care a intervenit reabilitarea.

 

II. B.  CONDITII SPECIFICE POSTULUI  :

Indeplineste conditiile de studii si vechime prevazute de lege, respectandu-se criteriile de angajare prevazute in Ordinul M.S Nr.1470/20.10.2011 referitoare la posturile publicate.

Pentru postul de kinetoterapeut.

- Diploma de licenta – kinetoterapeut , studii superioare ( S ).

- 6 luni vechime in specialitate.

Pentru postul de moasa debutant.

-Diploma de licenta in specialitate (S)

Alte documente necesare la  dosar.

> autorizatia / Certificatul de Membru al O.A.M.G.M.A.M.R vizat la zi .

> asigurarea de malpraxis pentru candidatii declarati admisi.

> originalul cazierului judiciar ,cel mai tirziu pina la data angajarii in institutie.

 

In vederea participarii la concurs in termen de 10 zile de la data publicarii anuntului , candidatii depun la sediul institutiei dosarul de participare la concurs , care contine, in mod obligatoriu :

 

a) Cerere de inscriere la concurs adresata conducatorului institutiei publice organizatoare .

b) Copia actului de identitate

a) Copiile diplomelor de studii si ale altor acte care atesta efectuarea unor specializari.

b) Copia carnetului de munca sau, dupa caz o adeverinta, care sa ateste vechimea in munca si,dupa caz,in specialitate.

c) Cazierul Judiciar  sau declaratie pe propria raspundere ca nu are antecedente penale care sa-l faca incompatibil cu postul pentru care candideaza..

d) Adeverinta medicala care sa ateste starea de sanatate eliberata cu cel mult 6 luni anterior derularii concursului de catre medicul de familie sau de catre unitati sanitare abilitate.

e) Copia fisei de evaluare a performantelor profesionale individuale sau ,dupa caz , recomandare de la ultimul loc de munca, pt debutanti de la ultima unitate de invatamint unde au absolvit studiile.

f) Curriculum vitae.

 

Chitanta de plata a taxei de concurs (50 RON)

Plata se va face la casieria Spitalului Orasenesc Bumbesti Jiu.

 

Copiile de pe acte se prezinta insotite de documentele originale,care se certifica pentru conformitate cu originalul de catre secretariatul comisiei de concurs din cadrul institutiei publice organizatorice.

.In termen de maximum 3 zile lucratoare de la data expirarii termenului prevazut , comisia de concurs are obligatia de a selecta dosarele de concurs pe baza indeplinirii conditiilor de participare la concurs.

Rezultatele selectarii dosarelor de inscriere se afiseaza , cu mentiunea ,,Admis ,,sau ,, Respins ,, la sediul institutiei publice organizatoare a concursului.

In termen de 24 de ore dela afisarea rezultatului selectarii dosarelor de inscriere candidatii respinsi au dreptul sa depuna contestatii.

Rezultatul contestatiei se comunica candidatiilor in termen de 24 de ore de la data expirarii termenului de depunere a contestatiilor.

Anuntul este insotit de bibliografie.

Prezenta in sala pentru proba scrisa se face pe baza de buletin sau carte de identitate.

Inscrierile se fac pina la data de 25 03.2013  inclusiv , orele 12.00 la sediul Spitalului Orasenesc Bumbesti-Jiu.

Concursul pentru ocuparea posturilor consta in 3 etape succesive :

- Selectia dosarelor de concurs, al carei rezultat va fi anuntat in data de30.03.2013  ora 15,00. In 24 ore de la afisarea selectarii dosarelor de inscriere, candidatii respinsi au dreptul sa depuna contestatii. Rezultatul

contestatiilor se comunica candidatilor in termen de 24 ore de la data

expirarii termenului de depunere a contestatiilor.

- Proba scrisa va avea loc in data de  02.04.2013 ora 10,00.

- Interviul va avea loc in data de 05.04.2013, ora 10,00.

Promovarea probei scrise este obligatorie pentru sustinerea probei orale.

 

Locatiile de desfasurare ale probei scrise, respectiv interviului, vor fi afisate in zilele desfasurarii celor doua probe, la sediul Spitalului orasenesc Bumbesti Jiu, la ora 8,00.

 

 

 

Manager                                                                 Comp. RUNOS

Ing-Ec. Stolojanu  Aurel                                                   Ec. Gutescu  Ilie.

 

 

 

 

 

SPITALUL  ORASENESC  BUMBESTI-JIU

STR.ZORILOR , NR.1 ,JUDETUL  GORJ.

 

 

 

 

 

TEMATICA SI BIBLIOGRAFIA PENTRU CONCURSUL DE OCUPARE A POSTULUI VACANT DE

KINETOTERAPEUT  LA SECTIA NEUROLOGIE COMP RECUPERARE-NEUROLOGICA

 

 

 

Tematica:

1.Bazele termionologice ale Kinetoterapiei;

-Kinetotologie, Kinetotologie umana, Kinetoterapie

:definitii,terminologie specifica.

2.Tehnici,procedee si metode in kinetoterapie

-Bazele teoretice si practico-metodice ale tehnicilor in kinetoterapie;

- Bazele teoretice si practico-metodice ale procedeelor in

kinetoterapie;

- Bazele teoretice si practico-metodice ale metodelor in

kinetoterapie;

3.Sistemul mijloacelor kinetoterapiei

Bibliografie

Bazele generale ale Kinetoterapiei-dr.Doina Marza Danila.

Universitatea Vasile Alecsandri-Bacau,an universitar 2012-2013-se gaseste

pe internet :bazele-generale-ale-kinetoterapiei.pdf-2012-2013.

 

 

 

 

 

MANAGER,                                                                     Medic RBFT

Ing-ec Stolojanu  Aurel.                                                    Dr. Oproiu  Doina.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SPITALUL ORASENESC  BUMBESTI-JIU                                                          AVIZAT

STR.ZORILOR, NR.1 , JUDETUL GORJ.                                                              O.A.M.G.M.A.M.R – GORJ

 

 

 

 

 

 

TEMATICA SI BIBLIOGRAFIA PENTRU CONCURSUL DE OCUPARE A POSTULUI VACANT DE

MOASA DEBUTANT LA SECTIA OBSTETRICA -GINECOLOGIE :

 

 

1.Urgente in obstetrica-ginecologie

- hemoragiile in prima jumatate a sarcinii

- hemoragiile in a doua jumatate a sarcinii

- eclamsia

- cardiopatia asociata cu sarcina

- hemoragiile in ginecologie.

- resuscitarea cardio-respiratorie.

-  socul.

2.Tehnica ingrijirii bolnavului

- instrumentarul

- alimentatia bolnavului

- supravegherea bolnavului

- pregatirea si asistarea examinarilor clinice si de laborator

- administrarea medicamentelor

- hidratarea si mineralizarea organismului

- ingrijirea bolnavei in sectia obstetrica-ginecologie.

- transfuzia  de sange.

- particularitatile de ingrijire a copilului sanatos si bolnav

- ingrijirea bolnavilor in stare grava

Bibliografie :

1. Lucretia Titirca – Urgentele medico-chirugicale. Sinteze

2. C. Mozes – Tehnica ingrijirii bolnavului

3. OUG nr.144 / 2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical

generalist, a profesiei de moasa si a profesiei de asistent medical ,

precum si organizarea si functionarea OAMMR.

 

 

 

MANAGER                                                             Medic Sef Sectie Obstetrica  Ginecologie.

Ing-ec. Stolojanu Aurel                                            Dr. Ditescu  Damian

 

Asistent medical Radiologie

Asistent medical

Radiologie
 
- pregateste bolnavul si materialele necesare examenului radiologic;
- înregistreaza bolnavii în registrul de consultatii pentru radioscopii si radiografii cu datele de identitate necesare;
- efectueaza radiografiile la indicatiile medicului;
- executa developarea filmelor radiografice si conserva filmele în filmoteca, conform indicatiilor medicului;
- pastreaza filmele radiografice, prezentând medicului radiolog toate filmele radiografice pentru interpretare;
- Înregistreaza filmele în camera obscura si dupa uscarea lor înscrie datele personale pe copertile filmelor;
- Pastreaza evidenta substantelor si materialelor consumabile;
- Înscrie rezultatele interpretarii filmelor în registrul de consultatii radiologice;
- Asigura evidenta examenelor radioscopice si radiografice;
- Pastreaza evidenta la zi a filmelor consumate;
- Participa împreuna cu medicul radiolog la procesul de învatamânt si la activitatea de cercetare stiintifica;
- Asigura utilizarea în conditii optime a aparaturii si sesizeaza orice defectiuni în vederea mentinerii ei în stare de functionare;
- Amelioreaza pregatirea profesionala de specialitate prin perfectionarea permanenta a cunostintelor teoretice si practice;
- Utilizeaza si pastreaza, în bune conditii, echipamentele si instrumentarul din dotare, supravegheaza colectarea materialelor si instrumentarului de unica folosinta utilizat si se asigura de depozitarea acestora în vederea distrugerii;
- Respecta regulamentul de ordine interioara;
- Respecta reglementarile în vigoare privind prevenirea, controlul si combaterea infectiilor nosocomiale;
- Supravegheaza ordinea si curatenia la locul de munca.

Asistent medical sectiile cu paturi

Asistent medical

sectiile cu paturi
 
- Îsi desfasoara activitatea în mod responsabil, conform reglementarilor profesionale si cerintelor postului;
- Respecta regulamentul de ordine interioara;
- Preia pacientul nou internat si însotitorul acestuia (în functie de situatie), verifica toaleta personala, tinuta de spital si îl repartizeaza la salon;
- Acorda prim ajutor în situatii de urgenta si cheama medicul;
- Participa la asigurarea unui climat optim si de siguranta în salon;
- Identifica problemele de îngrijire ale pacientilor, stabileste prioritatile, elaboreaza si implementeaza planul de îngrijire si evalueaza rezultatele obtinute pe tot parcursul internarii;
- Prezinta medicului de salon pacientul pentru examinare si îl informeaza asupra starii acestuia de la internare si pe tot parcursul internarii, observa simptomele si starea pacientului, le înregistreaza în dosarul de îngrijire si informeaza medicul;
- Pregateste bolnavul si ajuta medicul la efectuarea tehnicilor speciale de investigatii si tratament;
- Pregateste bolnavul, prin tehnici specifice, pentru investigatii speciale sau interventii chirurgicale, organizeaza transportul bolnavului si la nevoie supravegheaza starea acestuia pe timpul transportului;
- Recolteaza produse biologice pentru examenele de laborator, conform prescriptiei medicului;
- Raspunde de îngrijirea bolnavilor din salon si supravegheaza efectuarea de catre infirmiera a toaletei, schimbarii lenjeriei de corp si de pat, crearii conditiilor pentru satisfacerea nevoilor fiziologice, schimbarii pozitiei bolnavului;
- Observa apetitul pacientilor, supravegheaza si asigura alimentarea pacientilor dependenti, supravegheaza distribuirea alimentelor conform dietei consemnate în foaia de observatie;
- Administreaza personal medicatia, efectueaza tratamentele, imunizarile, testarile biologice, conform prescriptiei medicale;
- Pregateste echipamentul, instrumentarul si materialul steril necesar interventiilor;
- Asigura pregatirea preoperatorie a pacientului;
- Asigura îngrijirile postoperator;
- Semnaleaza medicului orice modificari depistate;
- Participa la acordarea îngrijirilor paliative si instruieste familia sau apartinatorii pentru acordarea acestora;
- Supravegheaza modul de desfasurare a vizitelor apartinatorilor conform regulamentului de ordine interioara;
- Efectueaza verbal sau în scris preluarea/predarea fiecarui pacient si a serviciului în cadrul raportului de tura.
- Pregateste pacientul pentru externare;
- În caz de deces inventariaza obiectele personale, identifica cadavrul si organizeaza transportul acestuia la locul stabilit de conducerea spitalului;
- Utilizeaza si pastreaza, în bune conditii echipamentele si instrumentarul din dotare, supravegheaza colectarea materialelor si instrumentarului de unica folosinta utilizat si se asigura de depozitarea acestora în vederea distrugerii;
- Poarta echipamentul de protectie prevazut de regulamentul de ordine interioara, care va fi schimbat ori de câte ori este nevoie, pentru pastrarea igienei si a aspectului estetic personal;
- Respecta reglementarile în vigoare privind prevenirea, controlul si combaterea infectiilor nosocomiale;
- Respecta secretul profesional si codul de etica al asistentului medical;
- Respecta si apara drepturile pacientului;
- Se preocupa de actualizarea cunostintelor profesionale, prin studiu individual sau alte forme de educatie continua si conform cerintelor postului.

Medic primar, medic specialist din sectiile cu paturi

Medic primar, medic specialist

din sectiile cu paturi
 
- Examineaza bolnavii imediat la internare si completeaza Foaia de Observatie în primele 24 de ore iar în cazuri de urgenta, imediat foloseste investigatiile paraclinice efectuate ambulator;
- Examineaza zilnic bolnavii si consemneaza în Foaia de Observatie evolutia explorarilor de laborator, alimentatia si tratamentul corespunzator;
- Prezinta medicului sef de sectie situatia bolnavilor pe care îi are în îngrijire si solicita sprijinul acestuia ori de câte ori este necesar;
- Comunica zilnic medicului de garda bolnavii gravi pe care îi are în îngrijire si care necesita supraveghere deosebita;
- Medicul primar raspunde si conduce echipa de garda conform graficului lunar.
- În cazul în care este medic coordonator pe spital pe perioada garzii raspunde de activitatea medicala de urgenta a întregului spital si solutioneaza toate problemele ivite. Informeaza ofiterul de serviciu despre orice eveniment din garda.
- Întocmeste si semneaza condica de medicamente pentru bolnavii pe care îi îngrijeste; supravegheaza tratamentele medicale executate de cadrele medii si auxiliare sanitare iar la nevoie le efectueaza personal;
- Recomanda si urmareste zilnic regimul alimentar al bolnavilor;
- Raspunde de activitatea medicala din saloanele ce îi sunt repartizate de seful clinicii.
- Raspunde de activitatea rezidentilor pe care îi are în pregatire.
- Controleaza si raspunde de întreaga activitate de îngrijire a bolnavilor desfasurata de personalul mediu, auxiliar si elementar sanitar cu care lucreaza;
- Asigura si raspunde de aplicarea tuturor masurilor de igiena si antiepidemice, precum si a normelor de protectia muncii în sectorul de activitate pe care îl are în grija;
- Raporteaza cazurile de boli infectioase si boli profesionale potrivit dispozitiilor în vigoare;
- Raspunde de disciplina, tinuta si comportamentul personalului în subordine si al bolnavilor pe care îi are în îngrijire;
- Asigura contravizita si garzile în sectie potrivit graficului de munca stabilit de catre medicul sef de sectie sau în situatii deosebite, din dispozitia acestuia;
- Întocmeste formele de externare ale bolnavilor si redacteaza orice act medical aprobat de conducerea spitalului în legatura cu bolnavii pe care îi are sau i-a avut în îngrijire.
- Raspunde prompt la toate solicitarile de urgenta si la consulturile din aceiasi sectie si alte sectii si colaboreaza cu toti medicii din sectiile si laboratoarele din spital în interesul unei cât mai bune îngrijiri medicale a bolnavilor;
- Asigura consultatii de specialitate în ambulator conform programului întocmit de medicul sef al sectiei;
- Face parte din echipa operatorie în interventiile chirurgicale care se efectueaza bolnavilor aflati sub îngrijirea lui, potrivit indicatiilor si programului stabilit de medicul de sectie;
- Raspunde de înscrierea protocolului operator în condica de interventii chirurgicale si în foaia de observatie a bolnavului;
- Îndeplineste orice alte sarcini stabilite de seful de sectie si conducerea spitalului.

Atributiile Directorului Medical

Atributiile Directorului Medical

 
1. În calitate de presedinte al consiliului medical, coordoneaza si raspunde de elaborarea la termen a propunerilor privind planul de dezvoltare al spitalului, planul anual de servicii medicale, bugetul de venituri si cheltuieli;
2. Monitorizeaza calitatea serviciilor medicale acordate la nivelul spitalului, inclusiv prin evaluarea satisfactiei pacientilor si elaboreaza împreuna cu sefii de sectii, propuneri de îmbunatatire a activitatii medicale;
3. Aproba protocoale de practica medicala la nivelul spitalului si monitorizeaza procesul de implementare a protocoalelor si ghidurilor de practica medicala la nivelul întregului spital;
4. Raspunde de coordonarea si corelarea activitatilor medicale desfasurate la nivelul sectiilor pentru asigurarea tratamentului adecvat pentru pacientii internati;
5. Coordoneaza implementarea programelor de sanatate la nivelul spitalului;
6. Întocmeste planul de formare si perfectionare a personalului medical, la propunerea sefilor de sectii si laboratoare;
7. Avizeaza utilizarea bazei de date medicale a spitalului pentru activitati de cercetare medicala, în conditiile legii;
8. Asigura respectarea normelor de etica profesionala si deontologie medicala la nivelul spitalului, colaborând cu Colegiul Medicilor din România;
9. Raspunde de acreditarea personalului medical al spitalului si de acreditarea activitatilor medicale desfasurate în spital, în conformitate cu legislatia în vigoare;
10. Analizeaza si ia decizii în situatia existentei unor cazuri medicale deosebite (de ex. cazuri foarte complicate care necesita o durata de spitalizare mult prelungita, morti subite, etc.);
11. Participa alaturi de manager, la organizarea asistentei medicale în caz de dezastre, epidemii si în alte situatii speciale;
12. Stabileste coordonatele principale privind consumul de medicamente si materiale sanitare la nivelul spitalului, în vederea unei utilizari judicioase a fondurilor spitalului, prevenirii polipragmaziei si a rezistentei la medicamente;
13. Supervizeaza respectarea prevederilor în vigoare referitoare la documentatia medicala a pacientilor tratati, asigurarea confidentialitatii datelor medicale, constituirea arhivei spitalului.

Atributiile Managerului

Atributiile Managerului

 
1. Elaboreaza planul de dezvoltare al spitalului pe perioada mandatului, în baza propunerilor scrise ale consiliului medical;
2. Elaboreaza, pe baza propunerilor consiliului medical, planul anual de furnizare de servicii medicale al spitalului;
3. Propune managerului, în vederea aprobarii :
a) numarul de personal, pe categorii si locuri de munca, în functie de reglementarile în vigoare;
b) organizarea concursurilor pentru posturile vacante, în urma consultarii cu sindicatele, conform legii;
4. Elaboreaza regulamentul de organizare si functionare, regulamentul intern si organigrama spitalului, în urma consultarii cu sindicatele, conform legii;
5. Propune spre aprobare managerului si urmareste implementarea de masuri organizatorice privind îmbunatatirea calitatii actului medical, a conditiilor de cazare, igiena si alimentatie, precum si de masuri de preve4nire a infectiilor nosocomiale, conform normelor aprobate prin ordin al ministrului sanatatii publice;
6. Elaboreaza proiectul bugetului de venituri si cheltuieli al spitalului, pe baza centralizarii de catre compartimentul economico-financiar a propunerilor fundamentate ale conducatorilor sectiilor si compartimentelor din structura spitalului pe care il supune aprobarii managerului;
7. Urmareste realizarea indicatorilor privind executia bugetului de venituri si cheltuieli pe sectii si compartimente, asigurând sprijin sefilor de sectii si compartimente pentru încadrarea în bugetul alocat;
8. Analizeaza pripunerea consiliului medical privind utilizarea fondului de dezvoltare, pe care il supune spre aprobare managerului;
9. Asigura monitorizarea si raportarea indicatorilor specifici activitatii medicale, financiari, economici precum si a altor date privind activitatea de supraveghere, prevenire si control, pe care le prezinta managerului, conform metodologiei stabilite;
10. Analizeaza, la propunerea consiliului medical, masurile pentru dezvoltarea si îmbunatatirea activitatii spitalului, în concordanta cu nevoile de servicii medicale ale populatiei, dezvoltarea tehnologiilor medicale, ghidurilor si protocoalelor de practica medicala;
11. Elaboreaza planul de actiune pentru situatii speciale si asistenta medicala în caz de razboi, dezastre, atacuri teroriste, conflicte sociale si alte situatii de criza;
12. La propunerea consiliului medical, întocmeste, fundamenteaza si prezinta spre aprobare managerului planul anual de achizitii publice, lista investitiilor si a lucrarilor de reparatii curente si capitale care urmeaza sa se realizeze într-un exercitiu financiar, în conditiile legii, si raspunde de realizarea acestora;
13. Analizeaza, trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, modul de îndeplinire a obligatiilor asumate prin contracte si propune managerului masuri de îmbunatatire a activitatii spitalului;
14. Întocmeste informari lunare, trimestriale si anuale cu privire la executia bugetului de venituri si cheltuieli, pe care le analizeaza cu consiliul medical si le prezinta autoritatii de sanatate publica judetene sau a municipiului Bucuresti, precum si Ministerului Sanatatii Publice, respectiv ministerelor cu retea sanitara proprie, la solicitarea acestora;
15. Negociaza, prin manager, directorul medical si directorul financiar-contabil, contractele de furnizare de servicii medicale cu casele de asigurari de sanatate;
16. Se întruneste lunar sau ori de câte ori este nevoie, la solicitarea majoritatii membrilor sai ori a managerului spitalului public si ia decizii în prezenta a cel putin doua treimi din numarul membrilor sai, cu majoritatea absoluta a membrilor prezenti;
17. Face propuneri privind structura organizatorica, reorganizarea, restructurarea, schimbarea sediului si a denumirii spitalului;
18. Negociaza cu seful de sectie/laborator si propune spre aprobare managerului indicatorii specifici de performanta a managementului sectiei/laboratorului/serviciului, care vor fi prevazuti ca aneza la contractul de administrare al sectiei/laboratorului;
19. Raspunde în fata managerului pentru îndeplinirea atributiilor care îi revin;
20. Analizeaza activitatea membrilor sai pe baza rapoartelor de evaluare si elaboreaza raportul anual de activitate al spitalului.
 
În cadrul spitalului se organizeaza Consiliul Medical format din medicii sefi de sectie, sefi de departamente, laboratoare, compartimente condus de directorul general adj. medical în calitate de presedinte.

Asistenti medicali si de Farmacie, infirmiere si ingrijitoare

Spitalul orasenesc Bumbesti Jiu anunta scoaterea la concurs  de posturi  vacante de personal contractual in profil medical : asistenti medicali si de farmacie, infirmiere si ingrijitoare. Posturile de mai sus sint grupate pe urmatoarele sectiuni, in functie de profilul medical al sectiei/compartimentului :

1. SECTIUNEA MEDICINA INTERNA : cuprinde  posturile vacante din sectia Medicina interna, dupa cum urmeaza :

- 4 posturi asistenti medicali , din care 3 asistenti medicali debutanti si 1 asistent medical

-1 post ingrijitoare

2. SECTIUNEA  NEUROLOGIE : cuprinde posturile vacante in sectia de Neurologie, dupa cum urmeaza :

- 4 posturi asistenti medicali, din  care 1 post asistent  medical debutant , 2 asistent medical, 1 asistent medical principal

- 2 post infirmiere debutante

- 1 post ingrijitoare

 

3.SECTIUNEA  CHIRURGIE, ATI,

CAMERA DE GARDA : cuprinde posturile din sectia Chirurgie, inclusiv compartimentul ATI si posturile vacante in compartimentul Camera de garda, dupa cum urmeaza :  

sectia Chirurgie  

- 5 posturi asistenti medicali, din  care 2 asistenti medicali debutanti, 3 asistenti medicali principali

- 2 posturi infirmiere debutante

 

compartimentul ATI

- 2 asistenti medicali

 

Camera de garda

- 4 asistenti medicali din care 1 asistent medical  principal, 2 asistenti medicali si 1 asistent medical debutant

 

4.SECTIUNEA OBSTETRICA GINECOLOGIE SI NEONATOLOGIE :

cuprinde posturile vacante din sectia Obstetrica-ginecologie, dupa cum urmeaza :

- 6 posturi asistenti medicali,  din care 2 asistenti medicali debutanti, 2 asistente medicale debutante,moase debutante, 1 asistent medical si 1 asistent medical principal

 

compartimentul Neonatologie

- 2 posturi asistent medical, din care 1 asistent medical principal si 1 asistent medical

 

 

 

5.SECTIUNEA PEDIATRIE_ - cuprinde posturile vacante din compartimentul Pediatrie, dupa cum urmeaza :

- 5 posturi asistenti medicali sau/si pediatrie, din care 2 asistenti medicali debutanti, 2 asistenti medicali si 1 asistent medical principal

- 2 posturi infirmiere debutante

- 1 post ingrijitor

 

6.SECTIUNEA DE RADIOLOGIE – cuprinde posturile vacante din Laboratorul de imagistica medicala si radiologie, dupa cum urmeaza :

- 2 posturi asistenti medicali de radiologie debutanti

 

 

7. SECTIUNEA LABORATOR ANALIZE MEDICALE – cuprinde posturile vacante din Laboratorul de analize medicale, dupa cum urmeaza :

-         1 post asistent medical debutant

-         1 post ingrijitor

 

 

8.SECTIUNEA INFECTII NOSOCOMIALE (IGIENA)  – cuprinde postul vacant din compartimentul « Infectii nosocomiale », dupa cum urmeaza :

- 1 post asistent medical de igiena

 

 

9. SECTIUNEA FARMACIE­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­    - cuprinde posturile vacante din cadrul Farmaciei spitalului, dupa cum urmeaza :

- 2 posturi asistenti medicali, din care 1 asistent medical si 1 asistent medical principal

 

CONDITII DE DESFASURARE A CONCURSULUI.

 

Concursul consta intr-o proba scrisa si proba orala sau interviu.

Proba scrisa consta in redactarea unei lucrari sau rezolvarea unui test grila , dupa caz, in prezenta comisiei de concurs.

Fiecare proba a concursului va fi notata cu note de la 1 la 10 de catre fiecare membru al comisiei de concurs.

Pentru a fi declarati admisi ,candidatii trebuie sa obtina la fiecare proba cel putin nota 7. Promovarea probei scrise este obligatorie pentru sustinerea probei orale.

Comisia de concurs stabileste planul de interviu in care vor fi testate cunostintele teoretice si practice , abilitatile si aptitudinile candidatului .

Interviul se sustine, de regula, nu mai tirziu de doua zile lucratoare de la data sustinerii probei scrise.

Stabilirea candidatilor ce urmeaza sa ocupe posturile vacante scoase la concurs se va face in ordinea mediei generale , determinate pe baza mediei aritmetice a punctajelor obtinute de catre candidati la fiecare proba, tinindu-se cont si de optiunea exprimata la inscrierea la concurs pentru categoriile de: asistent debutant, asistent, asistent principal. In situatia in care ramin posturi neocupate la o anumita categorie, acestea pot fi ocupate de categoriile profesionale superioare.

 

Comunicarea rezultatelor finale ale concursului se face prin afisarea la locul desfasurarii concursului in termen de maximum 3 zile lucratoare de la data sustinerii ultimei probe.

 

Conditii generale  de participare la concurs :

 

a)      indeplineste conditiile prevazute de lege (are cetatenia romana, cetatenie a altor state membre ale U.E, sau a statelor apartinind Spatiului Economic European si domiciliul in Romania.) in vederea exercitarii profesiei in Romania.

b)      are virsta de minimum 18 ani impliniti.

c)      are capacitate deplina de exercitiu.

d)      are o stare de sanatate corespunzatoare postului pentru care candideaza,atestata de medicul de familie sau medicul de specialitate medicina muncii

e)      nu a fost condamnat pentru savirsirea unei infractiuni contra umanitatii, contra statului sau contra autoritatii , de serviciu in legatura cu serviciul , care impiedica infaptuirea justitiei , de fals ori a unor fapte de coruptie sau a unei infractiuni savirsite cu intentie , care ar face-o incompatibila cu exercitarea functiei vacante pentru care candideaza , cu exceptia situatiei in care a intervenit reabilitarea.

 

Conditii speciale de participare la concurs :

 

Indeplineste conditiile de studii si vechime prevazute de lege, respectandu-se criteriile de angajare prevazute in Ordinul 1470/20.10.2011 referitoare la posturile publicate.

 

Acte necesare pentru dosarul de inscriere.

 

In vederea participarii la concurs in termen de 10 zile de la data publicarii anuntului , candidatii depun la sediul institutiei  dosarul de concurs , care contine, in mod obligatoriu :

a) Cerere de inscriere la concurs adresata conducatorului institutiei publice organizatoare (este pusa la dispozitia candidatilor prin secretariatul comisiei de concurs)

b)      Copia actului de identitate

a)      Copiile diplomelor de studii si ale altor acte care atesta efectuarea unor specializari.

b)      Copia carnetului de munca sau, dupa caz o adeverinta, care sa ateste vechimea in munca si,dupa caz,in specialitate.

c)      Cazierul Judiciar.

d)      Adeverinta medicala care sa ateste starea de sanatate corespunzatoare.

e)      Copia fisei de evaluare a performantelor profesionale individuale sau ,dupa caz , recomandare de la ultimul loc de munca, pt debutanti de la ultima unitate de invatamint unde au absolvit studiile.

f)        Curriculum vitae.

 

 

 

 

 

Chitanta de plata a taxei de concurs  ( 75 RON pentru asistenti medicali si 50 RON pentru infirmiere si ingrijitoare ). Plata se va face la casieria Primariei orasului Bumbesti Jiu.

 

Copiile de pe acte se prezinta insotite de documentele originale,care se certifica pentru conformitate cu originalul de catre secretariatul comisiei de concurs din cadrul institutiei publice organizatorice.

Formularul de inscriere se pune la dispozitia candidatiilor prin secretariatul comisiei de concurs din cadrul institutiei publice organizatoare a concursului.

In termen de maximum 3 zile lucratoare de la data expirarii termenului prevazut , comisia de concurs are obligatia de a selecta dosarele de concurs pe baza indeplinirii conditiilor de participare la concurs.

Rezultatele selectarii dosarelor de inscriere se afisaza , cu mentiunea ,,Admis ,,

sau ,, Respins ,, la sediul institutiei publice organizatoare a concursului.

In termen de 24 de ore dela afisarea rezultatului selectarii  dosarelor de inscriere candidatii respinsi au dreptul sa depuna contestatii.

Rezultatul contestatiei se comunica candidatiilor in termen de 24 de ore de la data expirarii termenului de depunere a contestatiilor.

Anuntul este insotit de bibliografie.

Prezenta in sala pentru proba scrisa se face pe baza de buletin sau carte de identitate.

Inscrierile se fac pina la data de 26.11.2012, inclusiv, orele 15,00  , la sediul Spitalului Orasenesc Bumbesti-Jiu.

Concursul pentru ocuparea posturilor consta in 3 etape succesive :

-          Selectia dosarelor de concurs, al carei rezultat va fi anuntat  in data de 28.11.2012, ora 15,00. In 24 ore de la afisarea selectarii dosarelor de inscriere, candidatii respinsi au dreptul sa depuna contestatii. Rezultatul contestatiilor se comunica candidatilor in termen de 24 ore de la data expirarii termenului de depunere a contestatiilor.

-         Proba scrisa va avea loc in data de 04.12.2012, ora 10,00.

-         Interviul va avea loc in data de 06.12.2012, ora 10,00.

Locatiile de desfasurare ale probei scrise, respectiv interviului, vor fi afisate in zilele desfasurarii celor doua probe, la sediul Spitalului orasenesc Bumbesti Jiu, la ora 8,00.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematica si bibliografia pentru concursul de ocuparea posturilor vacante de  personal contractual in profil medical : asistenti medicali si de farmacie, infirmiere si ingrijitoare

 

1. SECTIUNEA MEDICINA INTERNA :

 

Pentru posturile vacante de asistenti medicali :

 

1.     Urgentele aparatului respirator

2.     Urgentele aparatului cardiovascular:infarctul miocardic acut

3.     Urgentele abdominale

4.     Urgentele renale  şi urologice

5.     Intoxicatiile acute exogene

6.     Tehnica ingrijirii bolnavului :

-Sterilizarea  instrumentelor,materialelor şi aparatelor utilizate în activitatea medicala ;

-Supravegherea bolnavilor;

-administrarea medicamentelor

7.Nursingul:

-Procesul de îngrijire;

-Modelul conceptual al V.Henderson

-Nevoile fundamentale ale finite umane şi probleme de îngrijiri.

 

Bibliografie :

 

1.     Lucretia Titirca – Urgentele medico-chirurgicale

2.     Georgeta Balta– Tehnica ingrijirii bolnavului

3.     Ghid de nursing cu tehnici de evaluare şi îngrijiri corespunzǎtoare nevoilor fundamentale

4.     OUG nr.144 / 2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moasa si a profesiei de asistent medical , precum si organizarea si functionarea OAMMR.

 

2. SECTIUNEA  NEUROLOGIE

 

Pentru posturile vacante de asistenti medicali :

 

1.Tulburari de echilibru

2.AVC ischemic – semne clinice

3.Accident ischemic tranzitor – semne clinice, investigatii, tratament

4.Traumatisme craniene- hematomul subdural

5.Traumatisme vertebro-medulare

6.Scala Glagow

7.     Diagnosticul diferential al crizelor epileptice

8.     Scleroza multipla – forme clinice

9.     Sindromul de neuron motor central

10. Sindromul de neuron periferic

 

Bibliografie :

 

1.Szatmari Szabolcs, Szasz Jozsef Attila – Urgente neurologice

2.Dr.Bogdan O.Popescu, Prof.dr.Ovidiu Bajenaru – Elemente esentiale de neurologie clinica

3.OUG nr.144 / 2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moasa si a profesiei de asistent medical , precum si organizarea si functionarea OAMMR.

 

Pentru posturile vacante de infirmiere  si ingrijitoare:

 

1.     Curatarea si dezinfectia

2.     Infectiile nosocomiale

-         criterii de definire a infectiei nosocomiale

-         precautiuni universale : scopul, conceptul si reguli de baza in aplicarea precautiunii universale

-         aplicarea precautiunilor universale : utilizarea echipamentului de protectie, spalarea mainilor, prevenirea accidentelor si a altor tipuri de expunere profesionala

3.     Gestionarea deseurilor rezultate din activitatea medicala

-         definitii si clasificari ale deseurilor

-         ambalarea deseurilor

-         responsabilitati in gestionarea deseurilor rezultate din activitatea medicala

4.     Sarcini principale infirmiera;Tipuri de aptitudini ale infirmierei

 

Bibliografie :

 

1.     Ordinul 219/2002 – Norme tehnice privind gestionarea deseurilor rezultate din activitatile medicale

2.     Ordinul MS nr. 261/2007 – Norme tehnice privind curatarea, dezinfectia si sterilizarea in unitatile sanitare

3.     Ordinul MS 916/2006 – Normele de supraveghere, prevenire si control al iunfectiilor nosocomiale in unitatile sanitare.

 

4.Profil operational ocupaţional infirmiera,cod COR 513204

 

3.SECTIUNEA  CHIRURGIE, ATI, COMPARTIMENT PRIMIRI URGENTE

(CAMERA DE GARDA) :

 

Pentru posturile vacante de asistenti medicali :

 

 

1.     Urgentele aparatului respirator

2.     Urgentele abdominale

3.     Urgentele renale si urologice

4.     Socul traumatic

5.     Socul anafilactic

6.     Socul septic

7.     Traumatismele bazinului

8.     Traumatismele abdominale

9.     Ingrijirea plagilor

10. Imobilizarea provizorie

11. Transfuzia de sange

12. Ingrijirea preoperatorie a bolnavilor

13. Ingrijirea bolnavilor dupa interventii chirurgicale

14. Ingrijirea bolnavilor dupa interventii intraabdominale

15. Sondajul si spalatura vezicala

16. Ingrijirea bolnavului cu arsuri

17. Ingrijirea bolnavilor degerati

  1. Administrarea medicamentelor pe cale parenterala. Injectiile.

 

 

Bibliografie :

 

1.     Lucretia Titirca – Urgentele medico-chirurgicale

2.     C. Mozes – Tehnica ingrijirii bolnavului

3.     OUG nr.144 / 2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moasa si a profesiei de asistent medical , precum si organizarea si functionarea OAMMR.

 

Pentru posturile vacante de infirmiere si ingrijitoare :

 

1.Curatarea si dezinfectia

2.Infectiile nosocomiale

-         criterii de definire a infectiei nosocomiale

-         precautiuni universale : scopul, conceptul si reguli de baza in aplicarea precautiunii universale

-         aplicarea precautiunilor universale : utilizarea echipamentului de protectie, spalarea mainilor, prevenirea accidentelor si a altor tipuri de expunere profesionala

3.Gestionarea deseurilor rezultate din activitatea medicala

-         definitii si clasificari ale deseurilor

-         ambalarea deseurilor

-         responsabilitati in gestionarea deseurilor rezultate din activitatea medicala

4.Sarcini principale infirmiera;Tipuri de aptitudini ale infirmierei

 

Bibliografie :

 

 

1.Ordinul 219/2002 – Norme tehnice privind gestionarea deseurilor rezultate din activitatile medicale

2.Ordinul MS nr. 261/2007 – Norme tehnice privind curatarea, dezinfectia si sterilizarea in unitatile sanitare

3.Ordinul MS 916/2006 – Normele de supraveghere, prevenire si control al iunfectiilor nosocomiale in unitatile sanitare.

4.Profil operational ocupaţional infirmiera,cod COR 513204

 

 

4.SECTIUNEA OBSTETRICA -GINECOLOGIE SI NEONATOLOGIE :

 

Pentru posturile vacante de asistenti medicali :

 

1.Urgente in obstetrica-ginecologie

-         hemoragiile in prima jumatate a sarcinii

-         hemoragiile in a doua jumatate a sarcinii

-         eclamsia

-         cardiopatia asociata cu sarcina

-         hemoragiile in ginecologie

2.Tehnica ingrijirii bolnavului

-         instrumentarul

-         alimentatia bolnavului

-         supravegherea bolnavului

-         pregatirea si asistarea examinarilor clinice si de laborator

-         administrarea medicamentelor

-         hidratarea si mineralizarea organismului

 

-         accidentele transfuzionale si postransfuzionale

-         transfuzia derivatelor de sange

-         particularitatile de ingrijire a copilului sanatos si bolnav

-         ingrijirea bolnavilor in stare grava

Bibliografie :

 

5.     Lucretia Titirca – Urgentele medico-chirugicale. Sinteze

6.     C. Mozes – Tehnica ingrijirii bolnavului

7.     OUG nr.144 / 2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moasa si a profesiei de asistent medical , precum si organizarea si functionarea OAMMR.

 

5.SECTIUNEA PEDIATRIE

 

Pentru posturile vacante de asistenti medicali :

 

1.Insuficienta respiratorie acuta

2.Insuficienta cardiaca

3.Colapsul

4.Convulsiile

5.Sindromul de deshidratare acuta (S.D.A.)

6.Particularitatile de ingrijire a copilului sanatos si bolnav

7.Administrarea medicamentelor pe cale parenterala. Injectiile.

 

Bibliografie :

 

1.Lucretia Titirca – Urgentele medico-chirurgicale

2.C. Mozes – Tehnica ingrijirii bolnavului

3.OUG nr.144 / 2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moasa si a profesiei de asistent medical , precum si organizarea si functionarea OAMMR.

 

Pentru posturile vacante de infirmiere si ingrijitoare :

 

1.Curatarea si dezinfectia

2.Infectiile nosocomiale

-         criterii de definire a infectiei nosocomiale

-         precautiuni universale : scopul, conceptul si reguli de baza in aplicarea precautiunii universale

-         aplicarea precautiunilor universale : utilizarea echipamentului de protectie, spalarea mainilor, prevenirea accidentelor si a altor tipuri de expunere profesionala

2.Gestionarea deseurilor rezultate din activitatea medicala

-         definitii si clasificari ale deseurilor

-         ambalarea deseurilor

-         responsabilitati in gestionarea deseurilor rezultate din activitatea medicala

3..Sarcini principale infirmiera;Tipuri de aptitudini ale infirmierei

 

Bibliografie :

 

1.Ordinul 219/2002 – Norme tehnice privind gestionarea deseurilor rezultate din activitatile medicale

2.Ordinul MS nr. 261/2007 – Norme tehnice privind curatarea, dezinfectia si sterilizarea in unitatile sanitare

3.Ordinul MS 916/2006 – Normele de supraveghere, prevenire si control al iunfectiilor nosocomiale in unitatile sanitare.

4.Profil operational ocupaţional infirmiera,cod COR 513204

 

 

 

 

 

6.SECTIUNEA DE RADIOLOGIE

 

Pentru posturile vacante de asistenti medicali :

 

1.     Radiatia X : Natura radiatiilor X, formarea radiatiilor X, intensificarea fasciculului de radiatii, penetranta

  1. Interactiunea radiatiilor X cu materia : interactiuni direct ionizante, interactiuni indirect ionizante, modul elementar de actiune al radiatiilor X
  2. Tubul radiogen si anexele sale
  3. Radioscopia : bazele fizicii al radioscopiei, instalatia de radioscopie, radioscopia cu amplificator de luminiscenta, lantul de televiziune, fluoroscopia digitala
  4. Radiografia : formarea imaginii radiografice, instalatia de radiografie, casete si ecrane intaritoare, filmul radiografic, developarea, ardiografia digitala, modul de utilizare a imaginii medicale
  5. Contrastul artificial. Substanta de contrast, reactii adverse

 

 

  1. Notiuni de radioprotectie
  2. Examenul radiografic al aparatului respirator : notiuni de anatomie radiologica, tehnici de explorare radiologica conventionala a aparatului respirator, incidente
  3. Examenul radiografic al aparatului renourinar : notiuni de anatomie radiologica, tehnici de explorare radiologica conventionala-radiografia renovezicala simpla, examenul urografic, cistografia
  4. Rxamenul radiografic al coloanei vertebrale : notiuni de anatomie radiologica, tehnici de explorare radiologica conventionala
  5. Examenul radiografic al centurii scapulare si al membrului superior : notiuni de anatomie radiologica, tehnici de explorare radiologica conventionala
  6. Examenul radiologic al centurii pelviene si al membrului inferior : notiuni de anatomie radiologica, tehnici de explorare radiologica conventionala
  7. Mamografie tehnica, incidente, calitatea imaginii mamografice

 

Bibliografie :

 

1.Mihai Lunceanu – Manual de tehnica radiological

2.Norme privind radioprotectia persoanelor in cazul expunerilor medicale

3.Ordinul nr.293/30.08.2004 pentru modificarea si completarea normelor de securitate radiologica in practica de radioterapie, aprobat prin Ordinul Presedintelui CNCAN nr. 94/14.04.2004, publicat in MO nr.332/14.06.2004, partea I

4.     Legea nr. 111/1996 privind desfasurarea, reglementarea si controlul activitatilor nucleare

5.     Ordinul MSP nr.916/2006 privind aprobarea normelor de supraveghere, prevenire si control al infectiilor nosocomiale in unitatile sanitare

6.     OUG nr.144 / 2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moasa si a profesiei de asistent medical , precum si organizarea si functionarea OAMMR.

 

7. SECTIUNEA LABORATOR ANALIZE MEDICALE

Pentru posturile vacante de asistenti medicali :

 

1.Biochimie – examinarea biochimica a sangelui

-         teste de disproteinemie

-         electroforeza proteinelor

 

 

 

-         dozarea proteinelor totale ureei, creatininei, acidului uric, bilirubinei, glucozei, colesterolului

-         recoltarea

-         executarea

-         redactarea rezultatelor

-         interpretare : valori normale si patologice

2.Hematologie

-         pregatirea bolnavului si recoltarea probelor pentru examene hematologice si de coagulare

-         numaratoarea leucocitelor

-         numaratoarea eritrocitelor

-         formula leucocitara : executie si interpretare

-         hemograma : recoltare , executie, redactarea, interpretare

-         executarea frotiului de sange periferic, coloranti si coloratii uzuale

-         hemostaza si explorarea ei : timp de sangerare, timp de coagulare, timp Howel, timp Quick, APTT

-         dozarea fibrinogenului

-         imunohematologie : sistemul grupelor O, A, B si RH, metode de determinare a grupelor sanguine

3.Microbiologie

- recoltarea si transportul produselor patologice : hemocultura, exudate, puroi, sputa, urina

-         executarea frotiurilor

-         tehnici de insamantare

-         antibiograme : tehnici de executie

4.Virusologie

-         virusurile hepatitice

-         virusul imunodeficientei umane (HIV)

5.Sterilizare – definitie si metode curente

6.Dezinfectie – definitie si exemple

 

Bibliografie :

 

1.Aurora Popescu – Biochimie medicala

2.St. Berceanu – Hematologie clinica

3.Dr.Gh. Dimache si dr. Dan Panaitescu – Microbiologie si parazitologie medicala

4.OUG nr.144 / 2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moasa si a profesiei de asistent medical , precum si organizarea si functionarea OAMMR.

 

Pentru posturile vacante de  ingrijitoare :

 

1.Curatarea si dezinfectia

2.Infectiile nosocomiale

-         criterii de definire a infectiei nosocomiale

-         precautiuni universale : scopul, conceptul si reguli de baza in aplicarea precautiunii universale

-         aplicarea precautiunilor universale : utilizarea echipamentului de protectie, spalarea mainilor, prevenirea accidentelor si a altor tipuri de expunere profesionala

3.Gestionarea deseurilor rezultate din activitatea medicala

-         definitii si clasificari ale deseurilor

-         ambalarea deseurilor

-         responsabilitati in gestionarea deseurilor rezultate din activitatea medicala

4.Sarcini principale infirmiera;Tipuri de aptitudini ale infirmierei

 

 

 

 

Bibliografie :

 

1.Ordinul 219/2002 – Norme tehnice privind gestionarea deseurilor rezultate din activitatile medicale

2.Ordinul MS nr. 261/2007 – Norme tehnice privind curatarea, dezinfectia si sterilizarea in unitatile sanitare

3.Ordinul MS 916/2006 – Normele de supraveghere, prevenire si control al iunfectiilor nosocomiale in unitatile sanitare.

4.Profil operational ocupaţional infirmiera,cod COR 513204

 

8.SECTIUNEA INFECTII NOSOCOMIALE (IGIENA)

1.Curatarea si dezinfectia

2.Infectiile nosocomiale

-         criterii de definire a infectiei nosocomiale

-         precautiuni universale : scopul, conceptul si reguli de baza in aplicarea precautiunii universale

-         aplicarea precautiunilor universale : utilizarea echipamentului de protectie, spalarea mainilor, prevenirea accidentelor si a altor tipuri de expunere profesionala

 

3.Gestionarea deseurilor rezultate din activitatea medicala

-         definitii si clasificari ale deseurilor

-         ambalarea deseurilor

-         responsabilitati in gestionarea deseurilor rezultate din activitatea medicala

4.Asigurarea conditiilor de spitalizare a bolnavilor

 

 

Bibliografie :

 

1.Ordinul 219/2002 – Norme tehnice privind gestionarea deseurilor rezultate din activitatile medicale

2.Ordinul MS nr. 261/2007 – Norme tehnice privind curatarea, dezinfectia si sterilizarea in unitatile sanitare

3.Ordinul MS 916/2006 – Normele de supraveghere, prevenire si control al iunfectiilor nosocomiale in unitatile sanitare.

4. C. Mozes – Tehnica ingrijirii bolnavului

 

 

 

 

9. SECTIUNEA FARMACIE­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ 

 

 

Pentru posturile vacante de asistenti medicali :

 

1. Antibiotice si chimioterapice antimicrobiene: definitie, clasificare, spectru de activitate, mod de administrare, contraindicatii;

2. Vitamine: definitie, clasificare (pentru fiecare reprezentant), contraindicatii;

3. Analgezice opioide: definitie, clasificare (pentru fiecare reprezentant), contraindicatii;

4. Analgezice si antipiretice: definitie, clasificare, farmacoterapie (pentru fiecare reprezentant), contraindicatii.

5. Anticonvulsivante: definitie, clasificare, farmacoterapie (pentru fiecare reprezentant), contraindicatii);

6. Antiparkinsoniene: definitie, clasificare, farmacoterapie (pentru fiecare reprezentant), contraindicatii);

7. Medicatia antihipertensiva: definitie, clasificare, farmacoterapie (pentru fiecare reprezentant), contraindicatii);

8. Medicatia aparatului respirator:

 

a) antituse – definitie, clasificare, farmacoterapie (pentru fiecare reprezentant), contraindicatii);

b) expectorante – definitie, clasificare, farmacoterapie (pentru fiecare reprezentant), contraindicatii);

c) bronhodilatatoare – definitie, clasificare, farmacoterapie (pentru fiecare reprezentant), contraindicatii);

d) medicatia astmului bronsic;

9. Medicatia aparatului digestive:

a) antiacide – definitie, clasificare, farmacoterapie (pentru fiecare reprezentant), contraindicatii);

b) inhibitori ai secretiei gastrice – definitie, clasificare, farmacoterapie (pentru fiecare reprezentant), contraindicatii);

c) antiulceroase – definitie, clasificare, farmacoterapie (pentru fiecare reprezentant), contraindicatii);

d) purgative -laxative – definitie, clasificare, farmacoterapie (pentru fiecare reprezentant), contraindicatii);

e) antidiareice – definitie, clasificare, farmacoterapie (pentru fiecare reprezentant), contraindicatii);

f) antiemetice – definitie, clasificare, farmacoterapie (pentru fiecare reprezentant), contraindicatii);

10. Diuretice: definitie, clasificare, farmacoterapie (pentru fiecare reprezentant), contraindicatii);

11. Solutii: – definitie, clasificare, componentele solutiilor, prepararea solutiilor, exemple de solutii apoase, alcoolice, uleioase;

12. Solutii extractive apoase: infuzii, macerate, decocturi;

13. Colire: definitie, preparare, exemple;

14. Pulberi: definitie, controlul pulberilor, exemple;

15. Drajeuri: definitie, preparare, exemple;

16. Comprimate: definitie, componente, preparare, caracteristici, exemple (comprimate obisnuite si efervescente);

17. Emulsii: definitie, clasificare, compozitie, preparare si emulgatorii folositi la preparare, exemple;

18. Suspensii: definitie, clasificare, preparare, exemple;

19. Unguente: definitie, clasificare, preparare, exemple;

20. Supozitoare: definitie, clasificare, excipienti folositi la prelucrarea supozitoarelor, preparare, exemple;

 

 

 

 

Bibliografie :

 

1. Dobrescu D. – Farmacoterapie practica, vol.I şi II -Ed. Medicala, Bucuresti 1989;

2. Farmacopeea Romana, editia a X a, Editura medicala, Bucuresti 2005;

3. Ordonanţa de Urgenţă Nr. 144 din 28.10.2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România;

 

 

 

Manager

Ing.ec.Aurel Stolojanu